ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

«قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به‌گمان فتاده در راه یقین// می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی// کی بی‌خبران راه نه آن‌ است و نه ‌این»

حکیم ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری


«عسی أن تکرهوا شیئا وهو خیر لکم وعسی أن تحبّوا شیئا وهو شرّ لکم والله یعلم و أنتم لا تعلمون».
(بسا چیزهایی که شما نمی پسندید ولی آن به خیر وصلاح شماست وبسا چیزهایی که شما دوست دارید ومی پسندید ولی آن برای شما مایه شر وبدی است. وخداوند می داند وشما نمی دانید).

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است


اصلاح‌طلب‌ها بر اثر غلبه‌ی هوش هیجانی و همچنین بر اساس تصمیمی که منشأ ایرشنال داشت. اقدام به بازی گرفتن توده‌ی مردم ناآگاه کردن و بازی تقلب در انتخابات رو راه انداختن بازی که به خاطر این دلیل تبدیل به بازی دو سر باخت شد چون هیچ هدف بلندمدتی را با برنامه‌ی مشخص دنبال نمی‌کرد. اما سر اول باخت مربوط می‌شود تزی که دادن یعنی تقلب، تزی که آنها رو در رساندن به اهدافشان یاری نکرد. در نتیجه‌ی این تز ، آنتی تزی در بین توده‌های مردم به جود آمد با عناوینی مانند بی بصیرت ، فتنه ، ساکتین فتنه و ... که نتیجه‌ی این تز و آنتی تز در روابط اجتماعی منجر به سنتزی به نام انتخابات 92 شد انتخاباتی که اصلاح‌طلب‌ها در سال 88 هیچ برنامه‌ی بلندمدتی برایش نداشتند . این سر دوم باخت بازی است که اصلاح‌طلب‌ها راه انداختند.
اما چرا اصلاح‌طلب‌ها این انتخابات رو واگذار می‌کنند؟
در نتیجه‌ی تز که اصلاح‌طلب‌ها رقم زنده‌اند یک بی‌اعتمادی در بین عده‌ی که بعضاً طرف دار این گروه بوده‌اند به وجود آمد که این افراد عملاً در انتخابات شرکت نمی‌کنند افرادی که مطمعنا آرای آنها در سبد اصلاح‌طلب‌ها بوده است
در نتیجه‌ی آنتی تز رقم خورده هم تعداد قابل‌توجهی از مردم نسبت به کلیدواژه‌های مانند ساکت فتنه، فتنه و ... حساس شده‌اند در نتیجه این تعداد که بعضاً از وضعیت دولت احمدی‌نژاد هم ناراضی هستند اما نارضایتی بالاتر نسبت به اصلاح‌طلب‌ها دارند پس این عده نیز از ریختن آرا خود در سبد اصلاح‌طلب‌ها خودداری می‌کنند.
اما نتیجه‌ی این سنتز چیزی جز واگذاری قدرت توسط اصلاح‌طلب‌ها نیست واگذاری که توی حساس‌ترین هشت ساله‌ی ریاست جمهوری رقم می‌خورد هشت سالی که نسل اول انقلاب فوت کرده یا وارد کهولت سن و از کارافتادگی می‌شوند. هشت سالی که اگر اصلاح‌طلب‌ها در آن حضور نداشته باشند عملاً برای همیشه یا مدت بسیار طولانی از قدرت و حاکمیت خارج می‌شوند.
اصلاح‌طلب‌ها یک بازی بی‌قاعده را شروع کردند. بازی از آن جهت که با شوک تقلب افکار عمومی را هدایت کردند و بی‌قاعده از آن جهت که عدم اطمینان به سیستم را مطرح کردند اما عملاً تمام آنها با اطمینان به سیستم در انتخابات دور بعد شرکت کردند. این بازی بی‌قاعده‌ی که مطمعنا پایان مطلوبی برای آنها به ارمغان نمی آورد، بازی بی‌قاعده‌ی که برای توده‌ی مردم ناآگاه و بازیچه اصلاح‌طلب‌ها این درس را داشت که بر اساس هیجانات تصمیم نگیرند و به راحتی بازیچه‌ی افرادی که قصد سو استفاده از آنها برای پیش بردن اهداف خود را دارند نشوند. بازی بی‌قاعده‌ی که برای مردم بهت‌زده درسی داشت و آن این که والله مع الصابرین بازی بی‌قاعده‌ی که برای خواص درسی داشت و آن این که هر بازی باید قواعدی داشته باشد، هر تزی آنتی تزی دارد که منجر به سنتز می‌شود ، و هر برنامه‌ی اهداف طولانی مدت و کوتاه مدتی دارند که اهداف کوتاه مدت نباید مانع و مخل اهداف بلندمدت باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۸
faraz sabahi