ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

«قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به‌گمان فتاده در راه یقین// می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی// کی بی‌خبران راه نه آن‌ است و نه ‌این»

حکیم ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری


«عسی أن تکرهوا شیئا وهو خیر لکم وعسی أن تحبّوا شیئا وهو شرّ لکم والله یعلم و أنتم لا تعلمون».
(بسا چیزهایی که شما نمی پسندید ولی آن به خیر وصلاح شماست وبسا چیزهایی که شما دوست دارید ومی پسندید ولی آن برای شما مایه شر وبدی است. وخداوند می داند وشما نمی دانید).

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

وقتی خود مشکلاتی خاص داریم نمی‌توانیم از مشکلات خاص دیگران انتقاد کنیم !

faraz sabahi
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
faraz sabahi
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
faraz sabahi
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
faraz sabahi

هر تعامل از قسمت‌های متفاوت و متنوعی تشکیل شده است، اما تمام تعاملات به یک پایان ثابت ختم می‌شوند و آن لحظه‌ی خداحافظی است. اهمیت بخش پایانی از آن جهت است که قسمت اعظمی از بازخورد نسبت به تعامل در این قسمت انعکاس پیدا می‌کند.

faraz sabahi

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به فیلم Let me in ، این فیلم را در چهارچوب نفس اماره بررسی و تحلیل کنم :

مقدمه

امروز جامعه ما و دیگر جامعه‌ها اسلامی در معرض خطر تهاجم فرهنگی به ویژه از طریق رسانه‌های بصری قرار دارد از این رو پرداختن به زوایای تاریک این دست اقدامات و روشن کردن تاکتیک‌ها و روش‌های دشمنان برای عموم جامعه کار مهمی است اما در جنگ تمدن‌ها و فرهنگ‌ها ما نیز نباید دست خالی باشیم و فقط به فکر آگاهی بخشی به مردم خودمان و بیان هدف‌ها و غرض‌های دشمن باشیم یکی از کارهای که جوامع اسلامی به ویژه کشور ما می‌تواند انجام دهد ساخت محصولات بصری برای معرفی مدل زندگی سالم و همچنین آشنا کردن مردم با مسائل دینی-مذهبی در قالبی ساده و تماشایی است ولی متأسفانه به دلیل بی‌توجه مسئولان و به دلیل ضعف‌های فنی و نبود کارگردان‌های تراز اول این مهم به شکل مطلوب میسر نشده است و فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی عمدتاً فاقد القا پذیری مفاهیم دینی به بیننده خود به شکل کامل می‌باشد و محصولات ساخته‌شده به اسم ژانر مذهبی ولی در اصل در ژانر تاریخی تولید و به نمایش در می آیند. اما رسالت ما در برابر غرب فقط محدود به آگاهی بخشی در مورد ابعاد تهاجم‌های فرهنگی نیست بلکه می‌توان از محصولات تولیدشده توسط غرب هم استفاده‌ی مطلوب کرد و به مانند صدفی که سنگی را به مروارید تبدیل می‌کند سنگ‌های ساخته‌شده توسط غرب را به گوهری برای خود تبدیل کرد و بدین گونه تا حدودی خلأ نبود فیلم‌های دینی را موقتاً پر نمود…

 

 

 

faraz sabahi

کلمات، تأثیرات متنوع و گاها خارج از کنترل روی مخاطب می‌گذارند به گونه‌ی که بعضاً یک جمله‌ی کوتاه و از سر احساس می‌تواند تأثیر وسیع تر و عمیق تری به نسبت یک سخنرانی طولانی ، محکم و منطقی بر روی مخاطب بگذارد پس همیشه باید به چهار چه توجه کرد :

  1. چه چیزی را

  2. در چه مکان

  3. در چه زمانی

  4. به چه کسی

می‌گوییم.

faraz sabahi

تمام افرادی که انسان با آنها در تعامل است می‌توانند دشمن بالقوه ی به حساب آیند. درحالی‌که بخش عمده‌ی از این افراد دوستان بالفعل شخص نیز محسوب می‌شوند. هنر هر فرد در کنترل شرایط است به گونه‌ی که هیچ‌وقت دوستان بالفعل تبدیل به دشمنان بالفعل نشوند و همواره نیز نسبت به جامعه پیرامون جذب حداکثری صورت بگیرد.

faraz sabahi

سیستم‌های بانکی به عنوان اساس نظام کاپیتالیسم همیشه مورد توجه تحلیل گران و کارشناسان بوده است. این توجه از این جهت است که انسان‌ها انقدر درگیر قواعد و سازوکارهای تعیین‌شده و نوشته‌شده توسط بانک‌ها می‌باشند که هر روز از زندگی آنها به نحوی در رابطه با همین قواعد تعریف می‌شود و به واقع امروز آدمی در زمینی  زندگی و تجارت می‌کند که قواعد آن  توسط بانک‌ها و سیستم‌های مالی و اعتباری پایه‌ریزی شده است ، یکی از این قواعد ریپو repo)) )) کردن است. ریپو در لغت به معنی تملک  دوباره بر هرگونه شی ء ای به خاطر عدم پرداخت کامل هزینه  آن است .  ریپو کردن یکی از مهم‌ترین قوانین سیستم‌های بانکی برای بازپس‌گیری اموال خود است قانونی که این اجازه را به سیستم‌های بانکی می‌دهد تا به هر وسیله بتواند به هدف خود یعنی برگشت سرمایه از وام‌گیرنده برسد.

 

faraz sabahi

یک تصمیم هر اندازه از اهمیت بیشتری برخوردار باشد درست و کامل به ثمر رساندن آن دشوار تر است. هنر تصمیم‌گیرنده رسیدن به مطلوب‌ترین نتیجه نیست هنر تصمیم‌گیرنده در انتخاب بهترین تصمیم برای رسیدن به بهترین نتیجه است حتی اگر آن نتیجه در نهایت تمام و کمال به دست نیاید!

faraz sabahi