ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

«قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به‌گمان فتاده در راه یقین// می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی// کی بی‌خبران راه نه آن‌ است و نه ‌این»

حکیم ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری


«عسی أن تکرهوا شیئا وهو خیر لکم وعسی أن تحبّوا شیئا وهو شرّ لکم والله یعلم و أنتم لا تعلمون».
(بسا چیزهایی که شما نمی پسندید ولی آن به خیر وصلاح شماست وبسا چیزهایی که شما دوست دارید ومی پسندید ولی آن برای شما مایه شر وبدی است. وخداوند می داند وشما نمی دانید).

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اولین سؤالی که در مواجه‌شدن با فرزندآوری بیشتر پدید می‌آید، آن است که آیا در نظام اقتصادی موجود و معاشی که بر سر سفرۀ ایرانی‌ها پدید آمده است، مسئله‌ا‌ی مثل فرزند‌آوری بیشتر می‌تواند موضوعیت داشته باشد؟ پاسخ به این پرسش در بررسی متن خود سؤال پاسخ داده می‌شود؛ زیرا ابتدا باید بررسی کرد که آیا نگاه به کودکان نگاهی برکت مبناست یا سود بنیان.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۳:۲۱
faraz sabahi

فرزندآوری بیشتر در یک جامعه نیازمند دو بستر مناسب است؛ یکی از این بسترها کانون خانواده و دیگری، محیط جامعه است؛ به‌طوری که فراهم‌آوردن این دو بستر در شکل درست و صحیح آن مسئلۀ فرزند‌آوری را سهل می‌کند. در این یادداشت سعی بر آن است تا بخشی از عمده‌ترین رویکردهایی که مانع فرزندآوری بیشتر می‌شود، بررسی و تحلیل شود.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۳:۰۲
faraz sabahi

در یادداشت زیر برآنیم تا با‌توجه‌به سخن بزرگان و گزیدۀ‌ آنچه در آیات و روایات آمده است، به بررسی دو رویکرد تحدید و احیای نسل به‌ویژه نسل شیعه بپردازیم. به‌این‌ترتیب که با درنظر‌گرفتن هر آنچه دشمنان و خیرخواهان نظام اسلامی از نهاد خانواده توقع دارند، نقشۀ راهی را برای تصمیم‌گیری آیندۀ خود دربارۀ چگونگی تشکل خانواده و کیفیت آن ترسیم کرده باشیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۲:۵۸
faraz sabahi