ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

«قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به‌گمان فتاده در راه یقین// می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی// کی بی‌خبران راه نه آن‌ است و نه ‌این»

حکیم ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری


«عسی أن تکرهوا شیئا وهو خیر لکم وعسی أن تحبّوا شیئا وهو شرّ لکم والله یعلم و أنتم لا تعلمون».
(بسا چیزهایی که شما نمی پسندید ولی آن به خیر وصلاح شماست وبسا چیزهایی که شما دوست دارید ومی پسندید ولی آن برای شما مایه شر وبدی است. وخداوند می داند وشما نمی دانید).

۲۹ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

سریال‌ها و فیلم‌هایی که هر روز و هر ساعت با بمباران مخاطبان خود به ایران هراسی در غرب دامن می‌زنند. از جمله­  این سریال‌ها، مجموعه­ پر مخاطب NCIS (Naval Criminal Investigative Service) می­ باشد؛ سریالی که به عنوان یکی از پر ببینده ترین سریال­های آمریکایی در ژانر جنایی و با محوریت سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی ایالات متحده NCIS بوده و تولید آن از سال 2003 میلادی شروع شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۷:۱۳
faraz sabahi
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۲۷ مهر ۹۲ ، ۰۱:۰۵
faraz sabahi

هر چه زندگی کم تر شلوغ باشد کنترل بر آن راحت تر است، در نتیجه زندگی که تحت کنترل باشد انسجام در همه‌ی ابعاد آن پدید می‌آید و نهایتاً چیزی که منسجم باشد، می‌توان از آن بیش‌ترین بهره پایدار را کسب کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۲ ، ۰۰:۰۵
faraz sabahi

دوستِ زیاد داشتن هنر نیست. هنر، در زیاد دوست داشتن است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۲ ، ۰۱:۱۶
faraz sabahi

مقدمه

در جهان امروز دو ایدئولوژی اصلی تعیین‌کننده‌ی راه و روش زندگی هستند که یکی مکتب تئیسم(Theism) و دیگری مکتب اومانیسم Humanism)) است. ایران اسلامی به عنوان قطب مکتب خدا گرا و در سوی دیگر امریکا به عنوان قطب اومانیسم هم اکنون دو جبهه رو به روی یکدیگر هستند. یک جامعه‌ی اومانیستی به جامعه‌ی گفته می‌شود که در آن انسان‌گرایی به عنوان یک اصل جایگزین خدامحوری(تئیسم) قرار گرفته باشد . سینمای هالیوود همواره  به عنوان اشاعه دهنده‌ی تفکر اومانیست در جهان ، به ساخت اثری در جهت القای و معرفی این ایدئولوژی پرداخته است . یکی از تولیدات مطرح در این زمینه که با نشان دادن روحیه‌ی اومانیستی اقدام به تبلیغ این مکتب می‌کند سریال سوپرنچرال (Supernatural) است .

 آن چیزی که بیش از پیش اهمیت پرداخت به این سریال را اولویت می‌دهد آن است که سریال سوپرنچرال نماینده تامی از پیکره‌ی سینمای اومانیستی غرب می‌باشد. این نمایندگی از آن جهت است که در این سریال تمام محصولات  بصری، نوشتاری و افسانه‌های دارای تفکر اومانیستی مرور شده است و حتی می‌توان در بسیار از موارد رد پای تفکرات آتئیسمی (Atheism)، سیتنیسم (SATANISM)،پاگانیسم (Paganism) را در این سریال به وضوح دید و این‌ها همه در حالی است که تمامی این موارد در بستری از تقدس زدایی از مقدسات به مخاطب عرضه می‌شود. پس با توجه به پرطرفدار بودن این سریال در ایران و جهان و تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم این سریال بر بیننده‌ی خود که با القا و اشاعه‌ی تفکر اومانیستی همراه است اقدام به تهیه یادداشتی مختصر در مورد این سریال اغواکننده  کرده‌ایم.

 

۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۲ ، ۲۳:۴۵
faraz sabahi


 شکست مانع پیشرفت و موقعیت نیست، این ناامیدی است که در برابر به نتیجه رسیدن سد قلبی و فکری ایجاد می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۸
faraz sabahi

انسان در طول زندگی خود نسبت به مسائل و عوامل مختلف حرص می‌ورزد.

حرص باعث می‌شود انسان از درون دچار فروپاشی شود.

قناعت تنها نقطه پایان حرص است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۲ ، ۰۱:۳۳
faraz sabahi

با خیلی‌ها می‌شود دوست شد و با بعضی‌ها نیز می‌شود صمیمی شد اما عده‌ی قلیلی هستند که در نهایت برایمان می مانند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۲ ، ۱۶:۱۱
faraz sabahi

ادم یکی رو میبینه که خیلی خوبه، از نگاهش خوب بودن رو حس می کنه، ناگهان یاد چیزی می افته که می تونست باشه، خم میشه، میشکنه تا نشکونش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۲
faraz sabahi

به بهانه ی تنفیذ دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران در موارد زیر به بررسی دولت روحانی و نسبت آن با حکمت و فلسه کرده ام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۲ ، ۰۰:۳۳
faraz sabahi