در چهار نکته کوتاه به آسیب شناسی روند تشدید افقی و عمودی حیازدایی در شبکه ی مجازی اینترنت می پردازم :
1. ازش افراد به کرامت آنها در هر جامعه است و ملاک برتری آنان تقوایی است که هر فرد در وجود خود میپروراند از این جهت افراد حیاء زدا و مابعد آن بی حیاء از طبقهی پست هر جامعه به حساب میآیند، طبقهی که برآیند بیماریهای روحیه آن جامعه است . این مسئله در شق مدرن آن در محیطهای مجازی ظهور و بروز کرده است، از این سو توجه خاص و ویژهی باید به این مسئله بشود !
2. روند بحرانساز در مسئلهی حیاء زدایی درون جامعهی مجازی نقطه عطفی دارد که آن را میتواند تن فروشی افرادی مشاهده کرد که باعرضهی خود در قالب ارائهی زیباییهای تصنعی، ظاهری و اعتباری خود سعی در کسب جلب توجه مابقی افراد حاضر در جامعه مجازی دارند از این جهت این افراد حیاء زدا جز طبقهی پست جامعهی مجازی به حساب میآیند که مسئلهی حیاء را تا مرز بحران به مخاطره میاندازند.
3. در سازوکار تعریفشده در طبقهی پست جامعهی مجازی میزان لایک بیشتر نشان از برتری است در نتیجهی برآیند این نکته با نکات بالا میتوان این نتیجه را حاصل کرد که پست تر و تن فروش بودن در جامعهی مجازی افتخار دن مایههای این طبقه است چیزی که مشابه آن در محیط حقیقی کمتر رخ میدهد. از این جهت حرکت از مسیر تنش به تشنج و به نسبت آن رسیدن به مرحلهی بحران در مسئلهی حیاء در جامعهی مجازی رشد فزاینده و سریع تری دارد.
4. در این مسئله نباید نقش بی حیاءها را به نسبت حیاء زدا ها فراموش کرد. در مسئلهی حیاء، حیاء زدایان ایجادکنندهی بی حیاءها و بی حیاءها تشویقکنندهی حیاء زدایان هستند. هان طور که حیا زدایی حیاء زدایان را میتوان در افرادی مصداق عملی آورد که با انتشار تصاویر خود سعی در جلب توجه دارند بی حیاءها را نیز میتوان در عمل مابین افرادی مشاهده کرد که با نشرکامنت و درج لایکبی تن و تن فروشی افراد امتیاز میدهند.