ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

«قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به‌گمان فتاده در راه یقین// می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی// کی بی‌خبران راه نه آن‌ است و نه ‌این»

حکیم ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری


«عسی أن تکرهوا شیئا وهو خیر لکم وعسی أن تحبّوا شیئا وهو شرّ لکم والله یعلم و أنتم لا تعلمون».
(بسا چیزهایی که شما نمی پسندید ولی آن به خیر وصلاح شماست وبسا چیزهایی که شما دوست دارید ومی پسندید ولی آن برای شما مایه شر وبدی است. وخداوند می داند وشما نمی دانید).

حکمت و فلسفه

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲ ق.ظ

پلتی درباره ی تفاوت میان حکمت و فلسفه و چند نکته درباره ی تقابل چند نوع دیدگاه در ایران


1. سؤال اساسی که در رابطه‌ی بین فلسفه و حکمت و همچنین تمایز آنها با یکدیگر نشان داده شده است گونه خواص کشور از جمله بسیاری از بزرگان حوزه و دانشگاه حکمت و فلسفه را یک مسئله‌ی واحد می‌دانند؟


2.تفاوت بین شعار جامعه‌ی مدنی که آقای خاتمی به دنبال پیاده کردن آن در جامعه بود با شعار حیات طیبه‌ی که سال 92 در گفتمان انتخاباتی آقای جلیلی بود  و جایگاه این دو پارادایم در پلت مذکور جای تأمل دارد.


3. پیش‌شرط تحقق حیاط طیبه رسیدن به نظم فطری می‌باشد. آن برنامه‌ی ارائه‌شده توسط آقای جلیلی در انتخابات 92 که باید برآمده از جامعه‌ی هجری باشد، چیست ؟ و آن گزاره‌های رقم زننده‌ی حیات طیبه در جامعه چه مسائلی هستند؟ ((جز چند مورد مصداقی مانند جایگاه زن در جامعه، به شخصه موارد دیگری در آن برنامه‌ها سراغ ندارم.)) الگوی شکل‌دهنده‌ی  اقتصادی مبتنی بر نهاد فطری که مهم‌ترین مؤلفه‌هاست کجای برنامه‌ی آقای جلیلی بوده است !؟


4.رئیس‌جمهور فعلی ایران که مطمعنا فقه نیز هست (با توجه به این که نماینده مجلس خبرگان رهبری بوده است) و با توجه به این که استراتژیست نیز می‌باشد، کدام یکی از مسیرهای مذکور را برای جامعه سازی دنبال می‌کند؟؟ آیا مدل اقتصاد لیبرالی نهادگرایان که آقای روحانی در کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران آن را مدل مطلوب برای توسعه‌ی ایران می‌نامد کشور را در جهت حیات طیبه به پیش می‌برد یا در جهت ایجاد و بسط سبک زندگی آمریکایی جامعه‌ی ایران را بیش از پیش به سمت غربی شدن می‌برد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی