ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

«قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به‌گمان فتاده در راه یقین// می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی// کی بی‌خبران راه نه آن‌ است و نه ‌این»

حکیم ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری


«عسی أن تکرهوا شیئا وهو خیر لکم وعسی أن تحبّوا شیئا وهو شرّ لکم والله یعلم و أنتم لا تعلمون».
(بسا چیزهایی که شما نمی پسندید ولی آن به خیر وصلاح شماست وبسا چیزهایی که شما دوست دارید ومی پسندید ولی آن برای شما مایه شر وبدی است. وخداوند می داند وشما نمی دانید).

امروز دولت فدرال آمریکا رسما ورشکسته اعلام شد. بدین ترتیب بیش از 800 هزار نفر از پرسنل غیرضروری دولت فدرال این کشور بیکار خواهند شد. همچنین بسیاری از ادارات تعطیل شده و خدمات دولتی در بسیاری از مناطق قطع خواهد شد. همچنین پرداخت های دولت به پیمانکاران نیز متوقف خواهد شد و همچنین میلیون ها نفر نیز بدون پرداختن حقوق به کار خود ادامه خواهند داد.

http://www.nytimes.com/2013/10/01/us/politics/congress-shutdown-debate.html?hp

 

افزایش بدهی‌های آمریکا و رسیدن آن به مرز 17 تریلیون دلار این کشور را بار دیگر در آستانه‌ی فروپاشی قرار داده است. به طوری که تا به امروز این حجم از بدهی هزینه‌های زیادی را چه در ابعاد داخلی و چه سیاست خارجی برای دولت آمریکا به وجود آورده است. هزینه‌های در چندماهه اخیر نمونه‌های از آن را شاهد بوده‌ایم :

  1. در آخرین اجلاس هشت کشور صنعتی بزرگ جهان(G-8) که 65 درصد از اقتصاد جهان را در اختیاردارند آمریکا طرحی را به روسیه ارائه داد مبنی بر کاش تسلیحات هسته‌ی در جهان که در نتیجه‌ی این طرح روسیه با گذاشتن چندین پیش‌شرط برای آمریکا و همچنین درخواست مسکو از واشنگتن برای پیش‌قدمی در خلع سلاح هسته‌ی،  به گونه‌ی تحقیرآمیز با آمریکا بر خورد کرد. آمریکا به خاطر فشار اقتصادی ناشی از بدهی‌ها فزاینده‌ی خود و از روی ناچاری برای کاهش هزینه‌های هشت تریلیون دلاری ساخت و نگهداری سلاح‌های هسته‌ی مجبور شد طرح کاهش سلاح‌های هسته را مطرح کند. اما چون روسیه به نسب آمریکا وضعیت اقتصادی مناسب تری را داراست و می‌تواند هزینه‌ی سنگین نگهداری سلاح‌های هسته‌ی خود را بپردازد از موضع قدرت با آمریکا برخورد کرده و جوابی تحقیرآمیز به واشنگتن داده است. (http://goo.gl/meuYuc)
  2. بدهی‌های گسترده‌ی آمریکا باعث افزایش بیکاری در این کشور شده است به گونه‌ی که در ماه‌ها اخیر شهر دیترویت که قطب کارخانه جات خودروسازی در امریکا است ورشکسته شده و بعد از مهاجرت میلیون‌ها نفر از این شهر این شهر صنعتی و مهم امریکا به شهر ارواح تبدیل شده است. (http://goo.gl/OA0HW7)
  3. تحریم ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده‌ی نفت خام در جهان مشکلاتی را در زمینه‌ی انرژی برای کشورهای غربی ایجاد کرده است و این مشکلات به دلیل انباشت بدهی‌های آمریکا و در نتیجه کاهش ارزش دلار دو چندان بوده است به گونه‌ی که در سال‌های اخیر قیمت بنزین و فراورده‌های سوختی به مرز لیتری 5 دلار نیز رسیده است. http://usdebt.kleptocracy.us/
  4. مشکلات اقتصادی امریکا امروزه این کشور را در موقعیتی قرار داده است که تلاش می‌کند با حفظ پرستیژ هژمونی خود با نزدیک شدن به ایران بتواند قسمتی از مشکلات به وجود آمده برای خود را که ناشی از تحریم‌های ایران است بر طرف کند.
  5. افزایش بدهی‌های آمریکا باعث آن گردید که در سال‌های گذشته کشورهای که وابستگی اقتصادی به آمریکا داشته‌اند دچار رکود شدید اقتصادی بشوند و این کشورها ناچار برای بقای خود اقدام به پیاده‌سازی طرح‌های ریاضت اقتصادی کرده‌اند وزارت خزانه‌داری آمریکا  نیز در این بین با راه‌اندازی سایتی اقدام به نمایش در آوردن بدهی‌های لحظه به لحظه‌ی آمریکا کرده است تا این‌گونه به جهانیان گوش زد کند که مراقب آمریکا و پول بدون پشتوانه‌ی آن باشند زیرا فروپاشی اقتصادی آمریکا منجر به فروپاشی اقتصادی آنان می‌شود. http://www.usdebtclock.org
  6. در نتیجه‌ی افزایش بدهی‌های امریکا امروز نهم مهرماه سال 92 دولت فدرال آمریکا رسماً ورشکسته اعلام شد. (http://goo.gl/NmtZpm)

عکس زیر حجم بدهی‌های آمریکا در سال 2011 را نشان می‌دهد لازم به ذکر است که این تصویر در مقیاس اسکناس‌های صد دلاری است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی