ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

«قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به‌گمان فتاده در راه یقین// می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی// کی بی‌خبران راه نه آن‌ است و نه ‌این»

حکیم ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری


«عسی أن تکرهوا شیئا وهو خیر لکم وعسی أن تحبّوا شیئا وهو شرّ لکم والله یعلم و أنتم لا تعلمون».
(بسا چیزهایی که شما نمی پسندید ولی آن به خیر وصلاح شماست وبسا چیزهایی که شما دوست دارید ومی پسندید ولی آن برای شما مایه شر وبدی است. وخداوند می داند وشما نمی دانید).

شوخی

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶ ب.ظ

در نوع شوخی :

  • فعل شوخی (نفس): شوخی باید به نسبت به خودش مرزبندی شود و به این نکته توجه داشت که لزوماً هر کاری که باعث خنده و یا تبسم بشود شوخی نیست.
  • فاعل شوخی (کننده):  شوخی باید به نسبت شوخی کننده مرزبندی شود. و به این نکته توجه داشت که شوخی نباید شخصیت شوخی کننده را زیر سؤال ببرد.
  • مفعول شوخی (شونده): شوخی باید به نسبت کسی که در معرض شوخی قرار می‌گردد مرزبندی شود. و به این نکته توجه داشت که یک حرف را نمی‌شود به هر کسی زد.

در فعل چون اصالت با نفس عمل است پس نسبت به هیچ‌چیزی تغییر نمی‌کند.

در فاعل چون اصالت با شخص انجام دهنده است پس نسبت به ظرفیت، شخصیت و توان فرد می‌تواند متغیر باشد.

در مفعول چون اصالت با شخصی است که کار بر روی وی صورت می‌گیرد پس نسبت به ظرفیت وجودی هر فرد می‌تواند متغیر باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۸
faraz sabahi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی