ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

محلی برای متمرکز کردن تمام فعالیت های که در فضای سایبر و یا خارج از آن دارم.

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ( وبلاگ قلم)

«قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به‌گمان فتاده در راه یقین// می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی// کی بی‌خبران راه نه آن‌ است و نه ‌این»

حکیم ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری


«عسی أن تکرهوا شیئا وهو خیر لکم وعسی أن تحبّوا شیئا وهو شرّ لکم والله یعلم و أنتم لا تعلمون».
(بسا چیزهایی که شما نمی پسندید ولی آن به خیر وصلاح شماست وبسا چیزهایی که شما دوست دارید ومی پسندید ولی آن برای شما مایه شر وبدی است. وخداوند می داند وشما نمی دانید).

 

در چند روز گذشته شاهد هجمه‌های قشری خاص به یک طرز تفکر هستیم. طرز تفکری که عنوان می‌کند انحراف از عزاداری می‌تواند ضربه‌ی سنگینی به اسلام بزند. تفکری که عنوان می‌کند دیوانه خطاب کردن خود سگ دانستن انسان و رفتارهای که موجب وهن و توهین است در سیره‌ی پیغمبران و امامان جای ندارد. تفکری که ایستادگی می‌کند در برابر مداحان کاسب کاری که برای اشک گرفتن از مردم هر سال الفاظ عجیب تر و سنگین تری را در مراسم خود به کار می برند. تفکری که ایستادگی می‌کند در برابر افرادی که به خاطر تمایل به اسطوره‌سازی، جایگاه «امام» را در «رهبری» به سوی «مقصد»، فراموش کرده، و امام را «مقصود» خودساخته‌اند . تفکری که در برابر عمل زدگی و پراگماتیسم مذهبی ایستادگی می‌کند تا جلوی افرادی را بگیرد که سیره‌ی معصومین را انگونه که خود می‌خواهند تفسیر می‌کنند و نه انگونه که باید و هست.

آه از گروهک‌های فرقان و صد آه از ترور‌های مانند ترور مطهری

 در برابر چنین تفکری طبیعی هم است که افرادی خود شریعت دان مانند شریعتمداری‌ها یا مثل کسانی که مراسم‌های عزا را دکان کاسبی خود کرده‌اند به تکاپو بافتند. زیرا که تاریخ همواره برای ابلهان تکرار می‌شود. گروهک فرقان عاملین شهادت مطهری دست به ترور وی زدند زیرا که اعتقاد داشتند تفکر مطهری و امام خمینی و دیگر متفکران دینی باعث قربانی شدن «ارزش‌های راستین تشیع سرخ علوی بود.» پس آنها به منظور «آزاد ساختن علی از اسارت آخوندیسم» دست به ترور اشخاص زدند. امروز همین گروهک فرقان با نام قرانی دیگر (صراط) پا به میدان گذاشته است و مدعی اسلام و ائمه شده است. صراط نیوز سایتی است وابسته به شریعتمداری که همانند روش کیهان و شریعتمداری خود را علامه‌ی دهر و تنها پشتیبان راستین قرآن، اسلام و نظام می‌بیند و می‌داند..

مطهری مردی بود که در زمان حیات خویش درک نشد، مردی بود که بعد از شهادتش بهشتی در مسجد هدایت اجازه‌ی سخنرانی درباره‌اش نیافت زیرا که گروه‌های خود حزب‌الله پندار مسجد را شأن آن نمی‌دانستند که درباره‌ی فردی منحرف مانند مطهری سخنرانی شود. مطهری مردی بود که بعد از شهادتش شناخته شد و هنگامی که دیگر دیر شده بود تمام گروه‌ها و گروهک‌های حزب‌الله او را به نام کام خود مصادره کردند و کتاب‌هایش را پرستیدند. این سرگذشت تکراری است که نسیب مطهری های زمان میشود.

نظرات  (۲)

درود بر شما بسیار عالی بود. یا علی
تو حق نداری به عقاید دیگران توهین کنی
یادت باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی